ХРОНИКИ и КОММЕНТАРИИ

Интернет-газета

«ПРЕДВЫБОРНЫЕ ТАНЦЫ» ПОД ДУДКУ. Кандидат в нардепы обвиняет заместителя запорожского губернатора и районных чиновников в нарушении закона

Posted by operkor на Август 29, 2012

Кандидат в народные депутаты по 82-му избирательному округу (Запорожская область) А. Драников «накатал» жалобу в Центральную избирательную комиссию о том, что зам. запорожского  губернатора Александр Дудка (крайний слева), будучи кандидатом в нардепы по этому округу, в тесном содружестве с председателями Запорожского райсовета и райгосадминистрации Иваном Гоменюком (в центре)  и Александром Полуниным нарушают  законодательство о выборах в Украине. По этому поводу ЦВК вынесла «постанову», которую мы и публикуем.

ПОСТАНОВА.

26 серпня 2012 року № 602

Про скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 82 Дранікова О.Е., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 24 серпня 2012 року за № 21-36-15478

До Центральної виборчої комісії 24 серпня 2012 року надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 82 Дранікова Олександра Едуардовича про порушення Закону України «Про вибори народних депутатів України».

У своїй скарзі суб’єкт звернення зі скаргою просить «розглянути скаргу про порушення Закону України «Про вибори народних депутатів України», визнати дії кандидата в народні депутати України Дудки О.І., Голови райдержадміністрації Полуніна Олександра Миколайовича та Голови районної ради Запорізького району Запорізької області Гоменюка І.А. такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори депутатів, порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб’єкта виборчого процесу, зобов’язати суб’єкта оскарження утриматися від вчинення таких дій в майбутньому та винести попередження кандидату в народні депутати України Дудці О.І. за порушення вимог передвиборної агітації».

Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 20 серпня 2012 року в приміщенні Запорізької районної ради голова Запорізької районної державної адміністрації Полунін О.М., голова Запорізької районної ради Гоменюк І.А. та його заступник Синенька Т.П. проводили збори працівників Запорізького районного центру соціальної служби дітей, сім’ї та молоді, на яких у відкритій формі закликали голосувати за кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 82 Дудку О.І., а також дали завдання соціальним працівникам обійти малозабезпечені сім’ї в окрузі, надати їм матеріальну допомогу та провести агітаційну роботу з метою голосування за кандидата у народні депутати України Дудку О.І., що, на його думку, є порушенням частин першої, третьої, двадцять першої статті 74 Закону України Закону України «Про вибори народних депутатів України».

На виконання частини десятої статті 111 Закону України «Про вибори народних депутатів України» (далі – Закону) копію скарги 25 серпня 2012 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.

До Центральної виборчої комісії 26 серпня 2012 року факсимільним зв’язком надійшли пояснення кандидата у народні депутати України Дудки О.І., згідно з якими він вказує, що 21 серпня 2012 року в приміщенні районного будинку культури Запорізького району Запорізької області відбувалося святкування Дня незалежності України, під час якого голова Запорізької районної ради Гоменюк І.А. висловився на підтримку кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 82 Дудки О.І.

Натомість Гоменюк І.А. перебував у відпустці без збереження заробітної плати, тому його дії, на думку суб’єкта оскарження, не можуть вважатися порушенням вимог Закону. Голова Запорізької районної державної адміністрації Полунін О.М. та заступник голови Запорізької міської ради Синенька Т.П. агітацію на підтримку зазначеного кандидата не проводили.

Розглянувши скаргу та пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.Відповідно до частини першої статті 70 Закону політична партія, кандидати у народні депутати України від якої зареєстровані у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, кандидати у народні депутати України мають право розпочати свою передвиборну агітацію з дня, наступного за днем прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів у народні депутати України.

Пунктом 2 частини першої статті 74 Закону встановлено, що участь у передвиборній агітації забороняється органам виконавчої влади, органам влади Автономної Республіки Крим та органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам і судам.

Крім того, згідно з пунктом 3 частини першої статті 74 Закону участь у передвиборній агітації забороняється у робочий час посадовим і службовим особам органів, зазначених у пункті 2 цієї частини, крім випадків, коли відповідна посадова чи службова особа є кандидатом у народні депутати України.

Частиною третьою статті 74 Закону заборонено використання приміщень органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування для проведення передвиборної агітації за рахунок коштів виборчих фондів політичних партій, кандидатів у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі.

Відповідно до частини двадцять першої зазначеної статті Закону кандидатам у народні депутати України забороняється використовувати для проведення передвиборної агітації службовий транспорт, зв’язок, устаткування, приміщення, інші об’єкти та ресурси за місцем роботи, службові чи виробничі наради, збори колективу, а також залучати для передвиборної агітації або використовувати для будь-якої роботи, пов’язаної з проведенням передвиборної агітації, – зокрема кандидатам у народні депутати України, які займають посади в органах державної влади чи в інших державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, – посадових та службових осіб органів державної влади чи інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (крім осіб, які перебувають на посадах помічника-консультанта народного депутата України).

За змістом частини першої, пунктів 4, 5 частини другої статті 61 Закону Центральна виборча комісія приймає рішення про попередження, зокрема окремому кандидату в народні депутати України, у разі встановлення судом при розгляді виборчого спору факту, що кандидат у депутати, який займає посаду, в тому числі за сумісництвом, в органах виконавчої влади, органах влади Автономної Республіки Крим чи в органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, у закладах, установах, організаціях, у військових формуваннях, утворених відповідно до законів України, залучав або використовував для проведення передвиборної агітації підлеглих йому осіб, службовий транспорт, зв’язок, устаткування, приміщення, інші об’єкти та ресурси за місцем роботи (зловживання службовим становищем), а також порушення кандидатом у народні депутати України обмежень щодо проведення передвиборної агітації, у тому числі за проведення агітації після 24 години останньої п’ятниці перед днем голосування.

Відповідно до частин першої – третьої статті 112 Закону докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи.

Якщо суб’єкт звернення, суб’єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.

Частиною п’ятою статті 112 Закону передбачено, що обставини (факти), для доведення яких законом встановлено певні засоби доказування, не можуть доводитися іншими засобами доказування. Враховуючи положення пункту 4 частини другої статті 61 Закону, факт зловживання службовим становищем має бути встановлений судом. Відповідного рішення суду суб’єктом оскарження не надано.

До скарги також не додано будь-яких доказів, які б свідчили, що оскаржувані дії були вчинені саме кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 82 Дудкою Олександром Івановичем.

Натомість частиною другою статті 61 Конституції України встановлено, що юридична відповідальність особи має індивідуальний характер. Отже, факт порушення суб’єктом оскарження обмежень щодо ведення передвиборної агітації суб’єктом звернення зі скаргою не доведено.

З огляду на викладене підстави для задоволення скарги в частині визнання дій кандидата у народні депутати України Дудки О.І. такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори депутатів, порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб’єкта виборчого процесу, а також зобов’язання суб’єкта оскарження утриматися від вчинення таких дій у майбутньому та винесення попередження кандидату в народні депутати України Дудці О.І. за порушення вимог передвиборної агітації у Центральної виборчої комісії відсутні.

Крім того, за змістом частини дев’ятої статті 108 Закону рішення, дії чи бездіяльність органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових та службових осіб, що порушують законодавство про вибори, можуть бути оскаржені до суду в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Таким чином, Центральна виборча комісія не є належним суб’єктом розгляду скарг на дії посадових та службових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування, що порушують законодавство про вибори.

Згідно з частиною одинадцятою статті 111 Закону виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана неналежним суб’єктом звернення зі скаргою, до неналежного суб’єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених статтею 109 Закону.

Отже, скарга кандидата у народні депутати України Дранікова О.Е. в частині визнання дій голови Запорізької районної державної адміністрації Полуніна О.М. та голови Запорізької районної ради Гоменюка І.А. такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори депутатів, порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб’єкта виборчого процесу підлягає залишенню без розгляду по суті.

Разом з тим, за змістом частини двадцять п’ятої статті 74 Закону у разі надходження до Центральної виборчої комісії або окружної виборчої комісії заяви чи іншого повідомлення щодо порушень, які мають ознаки вчинення злочину чи адміністративного правопорушення, відповідна виборча комісія невідкладно звертається до відповідних правоохоронних органів щодо перевірки зазначеного повідомлення та реагування відповідно до законів України.

Враховуючи викладене, відповідно до частини першої, пунктів 4, 5 частини другої статті 61, частини першої статті 70, статті 74, частини дев’ятої статті 108, частини одинадцятої статті 111, частин першої – третьої, п’ятої статті 112, частин четвертої, десятої статті 113 Закону України «Про вибори народних депутатів України», керуючись статтями 11 – 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону України «Про Центральну виборчу комісію», Центральна виборча комісія постановляє:

1. Відмовити у задоволенні скарги кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 82 Дранікова Олександра Едуардовича в частині визнання дій кандидата в народні депутати України Дудки Олександра Івановича такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори депутатів, порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб’єктів виборчого процесу, а також зобов’язання суб’єкта оскарження утриматися від вчинення таких дій у майбутньому та винесення попередження кандидату в народні депутати України Дудці О.І. за порушення вимог передвиборної агітації.

2. Скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 82 Дранікова О.Е. в частині визнання дій голови Запорізької районної державної адміністрації Полуніна О.М. та голови Запорізької районної ради Гоменюка І.А. такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори депутатів, порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб’єктів виборчого процесу, залишити без розгляду по суті.

3. Надіслати скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 82 Дранікова О.Е. та пояснення кандидата у народні депутати України в цьому ж окрузі Дудки О.І. до Генеральної прокуратури України для перевірки та реагування відповідно до законодавства України.

4. Копію цієї постанови надіслати кандидатам у народні депутати України Дранікову О.Е. та Дудці О.І., Генеральній прокуратурі України, а також оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

Голова Центральної виборчої комісії В. ШАПОВАЛ

Добавить комментарий

Please log in using one of these methods to post your comment:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Google photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google. Выход /  Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

Connecting to %s

 
%d такие блоггеры, как: