ХРОНИКИ и КОММЕНТАРИИ

Интернет-газета

У держбюджеті-2020 на будівництво запорізьких мостів не передбачено ні копійки

Posted by operkor на Октябрь 9, 2019

Фото ВВП, Украинские ведомости

Протягом останнього тижня тема мостів через Дніпро у Запоріжжі обговорюється на всіх рівнях – Кабміну, парламентарів, керівництва облдержадміністрації. Так, прем’єр-міністр Олексій Гончарук називає наші мості «стовідсотковим пріоритетом» і обіцяє повернутися до питання їх фінансування після отримання макроекономічних прогнозів та перегляду дохідної частини бюджету. На сьогодні у держбюджеті-2020 на будівництво запорізьких мостів не передбачено ні копійки. Подякуймо обласній владі, яка не оформила належний фінансовий запит.

Сьогодні на сесії облради бив себе кулаком у груди й обіцяв «вибити» на довгобуд 3 мільярди гривень  голова Запорізької облдержадміністрації Віталій Туринок – в який спосіб, де візьмуться гроші та хто винен, що видатки на мости досі не забюджетували, губернатор не пояснив.

Водночас з’явилася інформація про те, що розкраданням на будівництві запорізького «довгобуду» державних коштів в особливо великих розмірах зайнялася Служба безпеки України, проводиться досудове розслідування. Чому лише тепер? – питання до «силовиків» та керівництва області чинного і попереднього.

Загалом, політики та посадовці єдині у розумінні важливості будівництва мостів та турбуються про виділення коштів. Але ніхто, по суті, не володіє ситуацією та не контролює хід корегування проєкту будівництва, що є фундаментом для його продовження. А дарма.

В рамках кримінального провадження та розслідування СБУ незабаром вилучить всю документацію стосовно мостових переходів у обласної Служби автомобільних доріг, корегувальника проєкту ТДВ «Інститут Дніпродіпротранс» та субпідрядників. А це поставить під реальну загрозу своєчасне проведення тендеру і, відповідно, відновлення будівництва мостів в обіцяні терміни.

При цьому, понад третини виділених на корегування проєкту грошей – майже 23 млн гривень – підприємству «Інститут Дніпродіпротранс» вже виплачені. Відбулося це в порушення процедури й законодавства, адже роботи повинні бути сплачені лише після фактичного їх виконання.

Тепер, у зв’язку із вилученням проєктної документації в рамках слідства, продовження будівництва мостів відкладається на невизначений термін. І тут йдеться вже не про місяць-два, про роки.

СБУ робить свою роботу, розслідування вимагає часу для ретельного вивчення матеріалів справи.  Є закони, їх треба дотримуватися. Ні прем’єр, ні «всесильний» губернатор, ні нардепи, які зараз рекламують себе на темі запорізького довгобуду, на ситуацію вплинути не можуть (і це добре, бо значить працює Закон, а не «договорняки»).

Тож нащо сьогодні посадовці дають людям марну надію та займаються окозамилюванням?

А от чому. Вони бояться чи то розгнівати, чи то засмутити президента.

Нагадаю, що під час візиту до Запоріжжя Володимир Зеленський взяв на себе певні зобов’язання перед запоріжцями та поставив завдання їх виконати місцевим посадовцям. Перші два завдання – ремонт автошляху на «ДніпроГЕСі» та дороги «Запоріжжя Маріуполь» – потроху виконуються, нехай і не без вад і, швидше, всупереч «старанням» запорізьких чиновників.

Але ключовою, надважливою для репутації президента і його команди, була саме обіцянка відновити будівництво запорізьких мостів через Дніпро, яка не реалізується. І тут відповідальність суто міської влади, яка не оформила належним чином землю на Набережній, і облдержадміністрації, посадовці якої не підготували запит на кошти до держбюджету-2020.

Навіть якщо слідчі дії СБУ не вплинуть на роботу підрядників і відкоригований проєкт буде готовий у визначені терміни – до 31 жовтня, він повинен пройти державну експертизу, яка триває від 1 до 3-х місяців. І це у разі, якщо не буде зауважень, що майже нереально з урахуванням масштабів будівництва. Для проведення експертизи необхідно, щоб земля під будівництвом була оформлена належним чином, а це не так. Тож, оголошення тендеру у листопаді, як планувалося, теж годі сподіватися.

Відповідно, кошти, які виділені на корегування проєкту мостів, необхідно буде повернути. Згодом, потрібно повторно подати запит на фінансування, попередньо розглянувши це питання на сесіях обласної та міської ради. Отже, раніше квітня 2020 року питання з фінансуванням продовження корегування проєкту мостів не вирішиться.

У кращому разі можна сподіватися, що тендер на продовження корегування проекту буде оголошений у червні-липні, і якщо його виграє та сама фірма-проєктант, то готовий він буде у вересні 2020 року. А без готового і затвердженого експертами проєкту, забюджетувати кошти на будівництво у 2020 році неможливо.

Таким чином, відновлення будівництва запорізьких мостів через Дніпро відтерміновується, принаймні, на рік з цілком об’єктивних причин. А можновладці, які розповідають про «ось-ось і мости будуть», або некомпетентні бовдури, які не володіють ситуацією, або свідомо вводять запоріжців і президента в оману.

Сергій Данилов, експерт з питань промисловості та підприємництва

https://zp-fakty.net.ua

Добавить комментарий

Please log in using one of these methods to post your comment:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Google photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google. Выход /  Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

Connecting to %s

 
%d такие блоггеры, как: