Хроніки та Коментарі

Інтернет-портал

НОВОРІЧНІ ПОДАРУНКИ ДЛЯ ДОРОЖНЬОГО КАРТЕЛЮ: підсумкова таблиця підрядників Укравтодору

Posted by operkor на 21 Січня, 2021

З 27 по 31 грудня в «Прозорро» опубліковано оголошення про результати 72,03 тис закупівель на загальну суму 21,51 млрд грн. З цієї суми на десять найбільших закупівель припало 4,72 млрд грн (таблиця внизу).

В останні дні 2020 року 1,20 млрд грн припало на тендери Укравтодору на середній/капітальний ремонт, реконструкцію і будівництво доріг державного значення (без спеціалізованого ремонту мостів та експлуатаційного утримання доріг). До вибірки взято лише ті процедури закупівлі, які Укравтодору розпочав саме у 2020 році за своїми новими жорсткими правилами, що були спрямовані на обмеження конкуренції на ринку.

Укравтодор придушив конкуренцію на користь «зрозумілих» йому фірм. Кістяком картелю стали шість членів Національної асоціації дорожників України, що отримали 66% усіх підрядів у нашій виборці  (вона була створена наприкінці 2019 року водночас з призначенням головою Укравтодору Олександра Кубракова, а її президент Тарас Сиротинський став радником прем’єр-міністра Шмигаля). Ще 9% підрядів отримала фірма «ПБС» з оточення Ігоря Коломойського, яка різко збільшила свої тендерні здобутки цього літа.

Сім фірм поділили між собою три чверті усіх ремонтних підрядів Укравтодору. Решта 25% була розподілена між 38 компаніями.

Як буде видно з пункту 1, картель сформували з фірм, що мали найбільше підрядів у останні роки правління Петра Порошенка. Тоді за словами Володимира Зеленського в Україні був розгул корупції, а відтак якщо контракти в Укравтодорі тоді розподіляли корупційним шляхом, то необхідний розмір досвіду отримали лише ті, хто вправніше носив відкати.

Узурпація ринку вдалась завдяки наступним заточкам:

  1. Укравтодор встановив супержорсткі вимоги до попереднього досвіду учасників ринку. Спрощено це виглядало так: якщо фірма хоче взяти участь у тендері розміром 500 млн грн, то вона має надати документи про те, що у попередні три роки вона виконувала асфальтування чи інші види робіт у такому ж розмірі, що вимагається у новому тендері. При цьому доводити доводилось лише тими контрактами, що були виконані на 85% – якщо угода ж була виконана не повністю через те що Укравтодор просто не заплатив за роботи, то цей контракт вже не підходив для підтвердження досвіду;
  2. Одночасно Укравтодор почав укрупнювати тендери, штучно збільшуючи поріг досвіду виконання аналогічних робіт. Так з найбільших тендерів були відсічені фактично усі ті, хто не відносився до фаворитів Укравтодору в останні роки;
  3. АМКУ сприяв формуванню картелю, знищивши прогнозованість власної практики стосовно тендерних оскаржень. Відтак учасники ринку у однакових ситуаціях отримували різні рішення, і втрачали інтерес до законного відстоювання своїх інтересів. Одночасно державна плата за оскарження різко зросла, і стала для багатьох учасників ймовірним способом втратити кількасот тисяч гривень і не отримати можливості виграти процедуру;
  4. Укравтодор відміняв тендери, у яких небажані учасники отримували чи могли отримати перемоги. Приводом для відміни могли стати навіть помилки у тендерній документації, зроблені самим замовником, і які він «виявив» тільки коли стало зрозуміло, що на торгах можлива конкуренція;
  5. Зміни до закону «Про публічні закупівлі» та Методрекомендації Міністерства економіки, що були прийняті у серпні інституалізували нову вимогу – щодо фінансової спроможності. Замовникам дозволили вимагати від учасників торгів аби вони мали розмір доходу за попередній рік не менший ніж розмір нового тендеру. Таким чином вже у цьому році був введений відсікач на тендерах розміром понад 3 млрд грн – їх могли розігрувати між собою з українських фірм лише «Автомагістраль-Південь» та «Онур конструкціон», всі решта мали за 2019 рік дохід менше 3 млрд грн. Також таким критеріям можуть задовольняти іноземні компанії, але з різних причин жодна з них досі не була допущена до цінового аукціону.

Виходячи з таких результатів не дивно, що на 2021 рік Укравтодор ще збільшив кількість тендерів розміром понад 1 млрд грн, участь у яких можуть взяти далеко не всі учасники ринку саме через фінансову «спроможність». Вже зараз в активній фазі 20 мільярдних процедур, а за весь 2020 рік таких було завершено лише 13 штук. І в усіх переможцями ставали виключно картелісти «Автомагістраль-Південь», «Онур», «Ростдорстрой», «Автострада», «Техно-буд-центр» та «ПБС».

Отже можна прогнозувати укріплення позицій картелю, якщо Укравтодор не змінить свою політику щодо укрупнення тендерів та не буде зловживати критерієм фінансовою спроможності.

Підрядник Укравтодору (виділено членів Національної асоціації дорожників України)Сума по тендерам, початим у 2020р., грнЧастка, %
1. ТОВ «Автомагістраль-Південь»30 341 539 85231,1
2. ТОВ «Ростдорстрой»9 548 958 3099,8
3. ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл»9 214 231 4899,4
4. ТОВ «ПБС»8 403 683 6568,6
5. ТОВ «СУНП «Автострада»8 033 603 0388,2
6. ТОВ «Техно-буд-центр»4 891 011 7625,0
7. ПрАТ «Хмельницьке ШБУ №56»4 087 877 8304,2
8. ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком»2 354 929 7442,4
9. ТОВ «Славдорстрой»2 293 738 3692,4
10. «AzVirt MMC»1 894 053 6131,9
11. ТОВ «ШБУ-77»1 873 501 3731,9
12. ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво»1 695 829 3701,7
13. ПП «Автомагістраль»1 301 412 2581,3
14. ТОВ «Евродор»1 240 292 7091,3
15. ТОВ «Березівкаагрошляхбуд»1 150 598 8101,2
16. «Özaltin Inşaat»1 086 836 8901,1
17. ТОВ «СТЛ+М»1 052 377 3061,1
18. ТОВ «ДС пром груп»950 432 1001,0
19. ОАО «ДСТ № 4 г.Брест»924 615 6700,9
20. ТзОВ «Луцькавтодор-сервіс»809 786 5290,8
21. ТОВ «ШРБУ-48»721 867 9960,7
22. ТОВ «УППІІ «УПС»692 966 9690,7
23. ПрАТ «Рівнеавтошляхбуд»408 702 8930,4
24. ТОВ «Європейська дорожньо-будівельна компанія»299 614 5550,3
25. ПП «Будгарант-7»282 069 8670,3
26. ОАО «СМТ № 8»264 510 2130,3
27. ТОВ «Роад констракшн»219 313 4420,2
28. ТОВ «Спец комплект постач»170 350 0000,2
29. ТОВ «БК Євродор»166 577 3170,2
30. ТОВ «Шляхбуд»133 491 1760,1
31. ТОВ «Євробуд плюс»131 378 6250,1
32. ТОВ «Будмонтажсервіс I»130 460 0000,1
33. ТОВ «Главшляхбуд»118 800 0000,1
34. ТОВ «СУАП «Інтервіас Україна»109 149 9800,1
35. ТОВ «Данко»92 860 0000,1
36. ТОВ «ШБУ №14»76 890 3300,1
37. «Drog-bud Spolka z ograniczona odpowiedzialnoscia»74 330 6150,1
38. ДП «Херсонський облавтодор»58 529 8880,1
39. ПрАТ «Броварське ШБУ №50»44 788 6790,0
40. ПП ВКФ «Будмонтажсервіс»41 850 5200,0
41. ТОВ «Енерготрейд-м»37 514 0000,0
42. ТОВ «Перша українська дорожньо-будівельна компанія»34 928 7320,0
43. ПрАТ «Ковельське ШБУ-63»30 397 5000,0
44. ТОВ «Інжинірингова компанія Планета буд»21 779 3730,0
45. ТОВ «Автодор»21 545 5630,0
Всього97 533 978 910 100,0

Найбільші тендери минулого тижня

Замовникмлн. грн.ПідрядникПредмет угоди
1. ДП «Медичні Закупівлі України»964,31ПрАТ «Лекхім»Вакцина CoronaVac (Sinovac) проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2
2. Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації737,75ПП «Ромб +»Будівництво комплексу комунального некомерційного підприємства «Обласний центр онкології» за адресою: м. Харків, вул. Лісопарківська, 4 (Перша черга будівництва) Коригування
3. Міністерство оборони України994,23ТОВ «Військсервіс-волонтер»послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах
4. ДП «Медичні Закупівлі України»465,56ТОВ «Діалог Діагностікс»Експрес-тест для визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2
5. Служба автомобільних доріг у Волинській області311,23ТОВ «Автомагістраль-Південь»Реконструкція автомобільної дороги державного значення М-07 Київ-Ковель-Ягодин (на м. Люблін) на ділянці км 474+000- км 478+000, Волинська область (коригування).
6. Філія «Українська залізнична швидкісна компанія» АТ «Українська залізниця»291,51ПрАТ  «Київський електровагоно ремонтний завод»Капітальний ремонт в обсязі КР-1 двох електропоїздів Skoda серії EJ 675
7. Державне підприємство «Дороги Прикарпаття»253,49ТОВ «ПБС»Капітальний ремонт а/д О091401 Тлумач-Лісна Тарновиця км 0+000 – км 47+016 Івано-Франківської області
8. Служба автомобільних доріг у Житомирській області244,06ТОВ»Ростдорстрой»Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на ділянці км 75+599 – км 82+199
9.КП Комунальне підприємство «Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства»231,32Комунальне підприємство «Компанія «Вода Донбасу»Централізоване питне водопостачання
10. Служба автомобільних доріг у Черкаській області230,00ТОВ «СУНП «Автострада»Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя (через м. Кременчук) – Маріуполь на ділянці км 81+300 – км 87+300, Черкаська область.

Юрій Ніколов, «Наші гроші» 

Напишіть відгук

Please log in using one of these methods to post your comment:

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s

 
%d блогерам подобається це: