ПАТ «Мотор Січ» за підсумками роботи у січні-вересні 2021 року отримало 920,03 млн грн чистого прибутку, що на 0,7% менше, ніж за аналогічний період 2020 року. Згідно з даними проміжної звітності компанії, її чистий дохід за 9 місяців цього року зріс на 25,9% – до 9,7 млрд грн, повідомляє Інтерфакс-Україна. Водночас валовий прибуток підприємства збільшився на 5,4% – до 3,38 млрд грн, тоді як операційний скоротився на 35,4% – до 1,08 млрд грн.
Згідно з балансом, нерозподілений прибуток компанії на кінець вересня досяг 19,14 млрд грн.
«Протягом звітного періоду «Мотор Січ» збільшила частку реалізації нових зразків техніки в загальному обсязі реалізації та продовжує роботи, спрямовані на досягнення запланованих показників прибутковості таких проектів. Стратегія диверсифікації виробництва, як очікується, у перспективі компенсує зменшення надходжень щодо продуктів, за якими підходить до кінця життєвий цикл», – йдеться у коментарях до звіту.
Згідно з ним, за 9 місяців цього року на серійні авіадвигуни припало близько 56% виробництва та реалізації, а на гелікоптери – близько 10,6%. Ще 8,2% виробництва та 7% реалізації принесли ремонти авіадвигунів.
Водночас «Мотор Січ» у звіті знову поскаржилася на проблеми, з якими вона стикалася при отриманні дозволів Державної служби експортного контролю, однак вказала, що ризики, пов’язані з розвитком пандемії, у звітному періоді знизилися.
Як повідомлялося, 11 березня Рада національної безпеки і оборони (РНБО) ухвалила рішення про повернення ПАТ «Мотор-Січ» у державну власність. Секретар Ради Олексій Данилов уточнював: «Згідно з цим рішенням, підприємство «Мотор-Січ» буде повернуто українському народу, буде повернуто у власність української держави законним, конституційним способом найближчим часом».
20 березня СБУ повідомило, що Шевченківський районний суд Києва наклав арешт на цілісний майновий комплекс та 100% акцій АТ «Мотор-Січ», передавши майно підприємства в управління Нацагентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, отриманими від корупційних та інших злочинів (АРМА) ) з обов’язковим визначенням керуючої компанії, що має державну форму власності.
При цьому колишньому голові Фонду державного майна Володимиру Прядку пред’явили підозру у службовій недбалості під час проведення приватизації «Мотор Січі» у 1993 році. Проте Печерський районний суд Києва звільнив його від кримінальної відповідальності у зв’язку із закінченням терміну давності.
За даними слідства, яке розпочалося лише поточного року, у 1993 році при приватизації колишнього державного заводу «Моторобудівник» у Запоріжжі, який був перейменований на «Мотор Січ», було допущено низку незаконних дій. Зокрема, розмір його статутного фонду було занижено більш ніж у 30 разів, ніж державі завдано збитків у розмірі не менш як на суму 18,37 млрд грн.
Нагадаємо, протягом кількох останніх років рішенням суду акції «Мотор Січі» заарештовані у зв’язку з розслідуванням СБУ продажу Вячеславом Богуслаєвим контрольного пакету акцій китайськими акціонерами, які погодилися частину акцій (близько 25%) передати бізнесмену Олександру Ярославському.
ПАТ «Мотор Січ» – один із найбільших світових виробників двигунів для авіаційної техніки, а також промислових газотурбінних установок. Постачає продукцію у понад 100 країн світу.
Минулого року «Мотор Січ» отримала 906,65 млн грн чистого прибутку після 703,18 млн грн чистого збитку у 2019 році.